KEMK blog

Komárom-Esztergom Megyei Kerékpárosok

II. Gerecse 50 MTB KEMK

2016. május 02. 10:52 - Hobbicó

A Gerecse 50 gyalogos túrára rá egy hétre újra mi montisok szerveztünk rá terepezést. A kezdést 9:00-ra írtuk ki, egy kicsit ugyan csúsztunk, de elütöttük az időt fotózással és bevártuk a Székesfehérvárról ide kerekező jelentkezőnket is. Az eredeti útvonalhoz képest az elején a Baji vadászházig módosítottunk az útvonalon, oda a Piroson mentünk. Az eredeti szakasz a megelőző terepszemlén most úgy mutatkozott, hogy 18 montissal egy kupacban talán nem a legjobb ötlet. Ez az alternatív szakasz a szűk, fatörmelékes dimbes-dombos rész helyett folyamatosan emelkedett, cserébe széles és jól járható kicsit köves rész volt. Itt összevártunk mindenkit, hátul Dobos Antal Dénes zárta a sort, Vajvoda Tamás ment ez elején, én pedig középtájt helyezkedtem el, így lefedtük kb. mindenki ideális tempóját. Itt még csináltunk egy teljes közös fotót aztán haladtunk is tovább.

Tardos felé a következő megállóhelyünk a Hideg-kúti-forrás helyett maga Tardos lett, illetve a Malomvölgyi-tó. Legközelebb ami nem közvetlenül esik útba oda nem rakunk gyülekezőhelyet :) Innentől számíthatjuk azt is, hogy kicsit kútvadászok lettünk a túra alatt, mert alul tervezte szinte mindenki a folyadékpótlást. Serédi kastély jött a sorban. Akik elöl mentünk feltekertünk a bejáratig is, ez kihagyható pont, mert egy hercegnővel sem futottunk össze, igaz Tamás nem csengetett be ígérete ellenére :D

Mély levegőt vettünk és elindultunk a sziklás részen, jobban ment mint tavaly, de az útvonalon teljesítménytúrázók, futók is voltak, így sikerült forgalmi dugóvá összetorlódnunk. A végén sikeresen kiérve, Pusztamarót medvehagymás pogácsáit kihagytuk a korábbi szavazásunk döntése nyomán, így jött egy kellemes lejtős rész a héregi temetőig, itt átöltöztünk rövidebbre és éltettük a temetők kútjait.

A Bánya-hegy nem jött, így mi másztuk meg, az elejét megpróbáltuk kitekerni, nem sikerült, majd rögtön jó találmánynak tűnt az olyan szerkezet amire rálépve felhúz minket a hegyen, mert itt kín keserves tolás, cipelés lett a vége. Innentől azonban elég kellemes részeken tekerhettünk, egészen az aszfaltig. Sokat segítettek minket a tájékozódásban a Gerecse 50-et jelölő fehér pöttyök szerte az útvonalon amelyek idén debütáltak, ezek nagyon hasznosak, főleg a bicósoknak, a nagyobb tempó miatt nekünk nincs annyi időnk nézelődni egy-egy megbújó jelzés után, de ezek úgy vezettek minket az útvonalon mint Jancsit és Juliskát visszafelé, ha ilyen jelzéseket használtak volna :)

Aszfaltra kiérve már csak a Turul volt hátra, ezt a DH-s résztvevőink már kihagyták és inkább előregurultak a beígért és megérdemelt limonádéhoz, amit a Pomodoro Étterem és Pizzéria állt. A Turulnál idén jobb fotóssal futottunk össze és megvolt az utolsó képen a szárnya is :) A limonádéját már mindenki a terasz alatt iszogathatta, mert akkora zuhé jött, hogy akik távolabbról kerékpároztak hozzánk mindenki a vonatot választotta hazafelé.

A legfiatalabb teljesítők 14 és 15 évesek voltak, a legidősebb pedig egy 20-asnak kinéző 44-es srác :) A nettó átlagunk 12 és 16 között volt, a bruttó "kemény" lett, mert kb. 3 óra volt az összes pihenős rész amibe mondjuk a tili-tolis rész is bele tartozik. Egy defektünk volt amit belső cserével gyorsan letudtunk, én egy lassú defektet kaptam mint otthon kiderült, meg egy jó nagy 8-ast ami már menet közben. A lényeg mindenki karcolás nélkül érhetett haza. A legtávolabbról Székesfehérvárról tekertek hozzánk, egyéb módon pedig Budapestről és Komáromból is jöttek teljesíteni. Sajnos hölgy idén sem volt köztünk, biztosan a létszámból adódó iszonyat bruttó idő tántorította el őket, remélhetőleg jövőre túrás felfogású érdeklődőkhöz is eljut a hírünk közülük :)

Minden teljesítőnek gratulálunk és köszönjük, hogy eljöttetek velünk tekerni! :) A szőlőcukrot kitől is kaptuk? :D

A videó

Az útvonal

A képek (készítették: Dászkál Tamás; Dobos Antal Dénes; Egy DrótBagoly; Egervári Tamás; Niro)

Niro

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.