KEMK blog

Komárom-Esztergom Megyei Kerékpárosok

Bicósok! Tarlós Istvánnak igaza van!

2016. április 14. 11:57 - Hobbicó

De miben is?

13002587_1195371520473551_8617668881684693574_o.jpg

1. Nem prioritás az „A-ból B-be legrövidebb” elv

cikk2.jpgMikor Budapesten szoktam kerékpározni nekem sem szokott ez fontos lenni. Minek menjek kinn a nagy forgalomban, vagy párhuzamosan a járdán/gyalog- és kerékpárúton gyök kettővel, mikor pár utcával arrébb párhuzamosan ugyanoda jutok? Alig van forgalom, nincs zaj és szmog, igaz sűrűn meg kell állni mert elsőbbség itt nem jár. Tekergőzés közben pedig az eldugott utcácskákat is megismerhetjük. Sokkal jobb így bicózni, csak a parkoló autókra kell figyelni. Tarlós István is biztos így szokott kerékpározni ahogyan én, turistásan. Csakhogy neki nem így kellene, mert ő helyi, és ahogy én otthon szintén a legrövidebb/leggyorsabb utat preferálom, úgy a budapesti bicósok is biztosan így tesznek. Mert ez a két fő műfaj van, a ráérős turistás, és a helyi közlekedő, aki haladni szeretne, csak nem autóval. Mert bármilyen furán is hangzik, a kerékpár is közlekedési eszköz, és nem csak az autósnak fontos az idő, hanem a bicósnak is. Tehát abban az esetben teljesen igaza van ha ő főpolgármesterként turistáskodni szokott a saját városában, igaz nem csak magára kellene gondolnia, és néha találkozni nem turista kerékpárossal, de ez luxusautóval igen félrevezető.

2. A forgalommal párhuzamosan közlekedő kerékpárosoknak nem kell külön kerékpárnyomot létesíteni

kerekparos_nyom2_1.jpgItt gondolom arra gondol, hogy minek ezek, ha a bicós csak azt csinálja amit általában kellene neki, az úton kerékpároznia és nem a járdán ténferegnie. Én is túlzásnak éreztem ezeket, lassan úgy jön le az autósoknak, hogy csak ott kerékpározhat az úton a bicós ha van ilyen festés, egyébként meg nem kell rá számítania, hiszen az út az autósoké :D Tehát teljesen igaza lenne, ha nem tudná, hogy a városában ezer darabra van szabdalva a kerékpárút rendszer, bár a rendszer kicsit erős jelző rá. Ezek összekötésére például teljesen jól használható, tehát azt a részt ahova nem létesítettek más lehetőséget a kerékpáros számára, és láthatóan amíg Tarlós István a főpolgármester nem is fognak, pont ezek mentik meg a "rendszert". Ezek olyanok mint az erdőben a turistajelzések, hogy mennyire hasznosak, javaslom induljon el a VérKörön.

3.

Nagyon igaza van Tarlós Istvánnak, kár, hogy csak az utolsó mondatának :( A valóságban nagyon kevés hely van az egész országot nézve is, ahol nincs elég hely egy autó és egy szemből érkező kerékpáros számára. Főleg azért, mert remekül megtanították a bicósokat centizni az autósok, így nem okoz problémát, hogy a tükrétől pár centire suhanjon el. A forgalomban pedig a gyorsan előző autósoktól - akik nem veszik figyelembe a kerékpáros közlekedőt -, remek mesterkurzusokban részesültünk már. Nem is értem, miért nem alapból az a szabály, hogy a kerékpáros minden egyirányú utcába behajthat, kivéve ahol tiltótábla van? Mert ezt bizony úgy is megtesszük, de egy tiltótábla tényleges információt hordozhatna ha tényleg kimérnék a helyet, hogy ott bizony tényleg nem fog egy montis elférni, nem pedig találomra helyezik ki az engedélyező táblákat.

heviz.jpg

Hévízen itt régen út volt, teljesen érthető volt külön felhívták a kerékpárosok figyelmét, ne menjenek fel ellentétesen az útiránynak, aztán az útból járda lett, a tiltótábla maradt, egyébként itt utálják legjobban a bicósokat a táblák alapján, csak Gyöngyös győzi le őket e téren, de ők legalább nem kerékpárosbarát település, röhögne a vakbelem, ha lenne :D

4.

Teljesen igaza van, nagyon zavaró mikor van egy széles út, vidáman elfér a busz és a bicó, majd később ez leszűkül és centizésbe megy át. Ilyen helyeken én sem engedném, egy kátyú és a merevvillás nem túl gyakorlott kerékpáros könnyen áldozatul eshet. Azonban ideje lenne már lemérni mennyi is egy busz szélessége, meg egy szélesebb kormányú montis helyigénye, azért ilyet, mert biztos ami biztos. Aki nem helyi valószínű nem 30 centire vágott kormánnyal közlekedik. Én biztos vagyok benne a 4,5 méter erősen túlzó, ez is egy autósként hasra ütött szám a szájából aki még mérőszalagot talán életében nem használt.

indavideo.jpg

Egy emlékezetes sajnálatos eset, katt a videóért: ide.

5.

kisokos-kresz-kerekpsavnyilt2.jpgItt megint az időre térhetünk vissza, ajánlom Tarlós úrnak kerékpározzon egy forgalmas hétköznapon mind a két módszeren az ilyen szakaszokon és mérje meg hol volt gyorsabb. Na meg hol volt biztonságosabb, meg fog lepődni. Azt persze hozzáteszem, hogy biztos vagyok benne keveri a fogalmakat, hogy mi a kerékpársáv és a kerékpárút közti különbség. Ajánlom frissítse KRESZ tudását, mert ezzel csak azt árulja el magáról, hogy úgy van döntéshelyzetben egy témában, hogy nem ért hozzá. Mussolini is így döntött milyen tankokat gyártsanak, az ő esetéből is tudhatjuk, ez nem jön be.

6. Végül pedig a terrorista kerékpárosokról

Kedves Tarlós István, tudja mi lenne a kerékpáros terrorizmus? Ha csak egyetlen hétre egy bicós sem ülne nyeregre Budapesten, az ezzel járó forgalmi dugó az utakon, a túlzsúfolt tömegközlekedés és a szmog térdre kényszerítené Önt. Ellentétben a korábbi nyilatkozataival mégiscsak Vitézy Dávid volt a fővárosi kerékpáros infrastruktúra mozgatórugója?

Források: 

http://index.hu/belfold/2016/04/12/tarlos_nehany_buszsavban_letoroljuk_a_biciklis_piktogrammokat/

http://index.hu/kerekagy/2016/04/13/tarlos_istvan_a_radikalis_kerekparosok_terrorjatol_felti_a_varost/

https://www.facebook.com/ibikebudapest/photos/a.968245529852819.1073741828.743706018973439/1195371520473551/?type=3&theater

Ajánlott cikk:

http://index.hu/kerekagy/2016/04/13/hol_biciklizne_tarlos/

Niro

91 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://kemk.blog.hu/api/trackback/id/tr58604406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

imi60 2016.04.14. 13:05:13

Már annyi kerékpáros főkolompos volt fölöslegesen (Garancsi mint 1 évig a természetjáró és kerékpáros turizmus, úthálózat és közlekedés fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott aztán ilyen is volt /van a Fidesz országgyűlési képviselőcsoportján belül kerékpáros frakció , Simicskó István sportért felelős államtitkár, Ágh Péter, Csampa Zsolt, Hidvéghi Balázs, Révész Máriusz és Wildner Domonkos is. )
A kerékpárbarát város évente kiosztott elismerést meg általában a nagy semmire adják.
Tarlós meg egy tahó de ezt eddig is tudtam.

imi60 2016.04.14. 13:13:59

a képen a felemelt bicó mintha photoshop lenne de pedál bizti nincs így nehéz tekerni :)

Wrex 2016.04.14. 14:42:59

1. Az első kép a tekergő utakkal nettó demagógia. Tele van a város egyirányú utakkal, behajtani tilos táblákkal, stb. amiket az autósok - a biciklisekkel ellentétben - figyelembe vesznek. És ahol autó megy, ott többnyire mehet a bicikli is. Vagyis épp a biciklishez kéne az egyenes utat tenni, zebrák nélkül hiszen magasról tojnak rá.
2. Miért kéne külön kerékpárnyom? Nem azon hisztiznek folyton a kerekescigányok hogy nem tekintik őket egyenrangúnak?
3. "így nem okoz problémát, hogy a tükrétől pár centire suhanjon el" mármint a biciklis az autó mellett, illetve esetenként simán leveri a tükröt, oszt mint aki jól végezte a dolgát, továbbhajt. Nincs biztosítás, nincs rendszám, nincs probléma.
4. "a 4,5 méter erősen túlzó" Egy busz széltében legalább 2.5 m, ehhez hozzájön hogy a padkától nem árt tartani fél métert, és máris csak 1.5m maradt. Tehát egyáltalán nem túlzó, különösen hogy egy bekezdéssel ezelőtt azon hisztizett a poszter hogy túl közel mennek a biciklisekhez.
5. A poszter keveri a szezont a f... Itt arról volt szó hogy ha már van külön kerékpársáv, akkor a buszsávot lesz szíves nem használni. Mégpedig azért nem, mert eléggé bicskanyitogató ahogy esetenként két-három buszt feltartva (gyakorlati tapasztalat!) szambázik a buszsávban egyenrangúkám a fülébe dugott szarfónnal, mert ugye miért is figyeljen másokra, mások figyeljenek őrá.

"Ha csak egyetlen hétre egy bicós sem ülne nyeregre Budapesten"
Ezen nagyon jót röhögtem. Télen senki sem biciklizik néhány elvakultat leszámítva, és a közlekedés nagyon jól elvan, köszöni szépen. De tessék, ne csak pofázzatok, mutassátok meg.

A kerékpáros terrorizmus pedig arra vonatkozik, hogy a közlekedésből pár százalékot kitevő kisebbség habzó szájjal acsarogva próbálja rákényszeríteni az akaratát a többségre.

erol 2016.04.14. 14:55:58

"A kerékpáros terrorizmus pedig arra vonatkozik, hogy a közlekedésből pár százalékot kitevő kisebbség habzó szájjal acsarogva próbálja rákényszeríteni az akaratát a többségre."
Szegény többség, nem lennék a helyébe. Nem csodálom, hogy sokan elvesztik a józan eszüket is ebben a nagy feszkóban. Az a szerencsém, hogy engem békén hagynak és nem terrorizálnak. Lehet, hogy csak azért mert én is szoktam bringázni.

Tranquillius 2016.04.14. 15:04:43

@Wrex: Sajnos a habzó szájú pár százalékos kisebbség éppen az autósok. A többség gyalogol, vagy tömegközlekedik.

kpetya 2016.04.14. 15:07:08

rövid irásodhoz képest tömény csúsztatás és demagógia.

csak az utolsó bekezdésedhez szólva, nem a kerékpáros terrorista, hanem a kerékpárosok kisebbsége (élükön kürti pubival, akinek itt is üzenném, hogy takarodj a járdáról).

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2016.04.14. 15:09:57

4,5 éve történt, de máig élénken él bennem...

Vasárnapi bringás

Tegnap déltájt velem szembe
Bringázott egy morcos embe-
-r, aki felém rázta öklét,
S én mennybéli víg öröklét
Reményében nem ütöttem
El őt, ám ő jött mögöttem
S űzött, vad hátraarc után.
Utolért s én néztem bután,
Éntőlem ő vajh’ mit akar?
Vadul lengett rajta a kar
S bősz szájából dőlt az átok.
Hogy mi, tekintettel rátok,
Nem idézem, ám ő tombolt.
(Zárva volt az Agyatom Bolt?)
Két kislányom úgy megijedt,
Hogyan tehet bárki ilyet,
Ki látszólag emberszerű?
Arcán nem ült szelíd derű,
Hanem bőgött, mint egy orkán,
S nem a Himnusz jött ki torkán.
Körben állt sok panelház ott,
Mit hangja majd’ széjjelrázott.
Végül elment. Néztem, űz-e?
Már nem. Csak a lelki bűze…

illusztrálva és helyszínelve:
fradyendre.blogspot.hu/2011/09/vasarnapi-bringas.html

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.04.14. 15:19:24

A lényeg:

KEREKES CIGÁNY!

Ha betartod a szabályokat partnernek tekintelek a közlekedésben, ha szarsz a szabályokra, akkor a saját életem és anyagi biztonságom fontosabb mint a tiéd amennyiben arra számítasz, hogy megmentelek. Nem teszem. Ez van, oszt jónapot.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2016.04.14. 15:22:31

Dinamó

Tohány bácsi bringát tekert,
S dinamózajos lett e kert.
Budit öntött el a fényár
S Tohány anyó döbbent: „Jé, nyár!”

„Nem nyár, anyjuk, villanykörte!” –
- Szólt az öreg s összetörte
Mérgében a kerékpárját –
„Vizelni majd vakon járj át!”

„Vak vizel világtalant! – ahogy a bölcs népi mondás tartja. A vers plasztikusan cizellálja, milyen is az, amikor a gyerekcipőben járó tudomány könyörtelenül beletapos a rusztikus bukolika öregecske édenkertjébe, felszítva az addig szájtáti viszály szunnyadó dinamóját, mintegy dinamizálva a statikus semmittevés elpatópáliasodott személyiségdémonait. A költő mindezt úgy adja ki magából, mint jóllakott gyermek anyja kebelére. Cantare et poetizare necesse est!” /Blú Angéla, magyartanár és X-Faktor aspiráns/

„Anyjuk, te olyan maradi vagy, hogyha vennék egy dzsakuddzis fürdőkádat, akkor egyből telelapátolnád moslékkal és abból etetnéd a gyisznókat! Nem csoda, hogy neked még betárcsázós interneted sincsen!” /Tohány Ányos, nyugdíjas földműves és amatőr atomfizikus/

„Ne emberkedj Ányosom, mert árt a szívednek! A múltkor is, amikor véletlenül leöntöttem forró leveskével azt megállás nélkül pörgő perpatvar mobilodat, vagy mit, majdnem megütött tégedet a guta! Dőljél le szuszókálni kicsinyég!” /Tohány Ányosné Tompa Matild, nyugdíjas földművesné/

„Háháhá, a nyanya éjjel botorkál a kerti budi felé, oszt’ pofánvágja a gereblye… háháhá… ööö… már adásban vagyok? Ööö… nagyon szomorú, sőt felháborító, hogy a nagyképű nagyvárosi költő ilyen lekezelően ábrázoljon egy kicsit egyszerű gondolkodású, ám tisztességben megőszült vidéki asszonyt! Skandalum! Be fogom nyújtani a költészetkontrollról szóló törvényjavaslatomat és az agyhalálbüntetés bevezetését!” /Dr. Lavír Leviatán, jogtanácsos és országgyűlési képviselő/

„A kerékpáros társadalom nevében kikérjük magunknak, hogy egy demagóg tömegköltő a gyűlölettől fröcsögő klapanciájában a kerékpárok összetörését népszerűsítse! Alantas irománya alkalmas a legnépszerűbb sporteszköz elleni gyűlöletkeltésre! A megfelelő jogi lépések megtételét fontolgatjuk!” /Pedál Pál, kettős könyvelő és kerékpárjogi hiperaktivista/

„Ne fröcsögj, Palika, mert telenyálazod a beadványodat! A legnépszerűbb sporteszköz továbbra is a focilabda, meg a jéghideg csapolt sör! Egészségünkre! ” /Savó II., jobboldali középpályás/

„Tegnap én is ripityára törtem a biciklimet, de én nem szipp… szpi… pisz… pszichológiai okokból, hanem mert tajtrészegen nekihajtottam a nejem sodrófájának… Azóta egy kicsit én magam is össze vagyok törve…” /Törköly Töhötöm, betanított szippantós/

„Mennyi összetört bicikli! Végre újra van értelme az életemnek!” /Bicycle Repair Man - www.youtube.com/watch?v=3Zh3-ylpjSY/

„A Dinamóban akkora csillag voltam, hogy fényesebben ragyogtam bármilyen budilámpánál!” /Oleg Blohin, a Dinamo Kijev aranylabdás balszélsője/

„A költő, akinek a dilettantizmusánál csak a tehetségtelensége nagyobb, ugyan jól látja meg a kétségkívül valós problémát, de utána nem visszatükrözi, hanem széttrancsírozza, behinti sóval, majd táncol a romokon. Nagyarcú kretén kisgörcs! Anyám megkért, hogy pedálozás közben ne beszéljek ennyit, mert az a teljesítményem rovására megy, és ő nem látja a sötétben, hogy hol a vécépapír.” /Puzsér Róbert, kritikus/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2013/10/dinamo.html

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.04.14. 15:25:02

A közlekedés egy nagy népi játék, ahol a munkahelyén zabszemmel a seggében szűkölő gyáva kis senkik a nyeregbe vagy ülésbe pattanva az utak nagyarcú császárának képzelik magukat és a szabályokat leszarva próbálnak mindenen és mindenkin keresztülgázolni aki nem hajlandó az ő igényeiknek megfelelni.
Autósok között is van bőven, kerekes cigányok között is van bőven, csak az arányokkal van a baj, mert az autósok között az igazán agresszív bunkó elenyésző kb. 1-2 %-os kisebbség (igaz, mostanában vagy kifogom a full idiótákat, de ismét egyre több olyan agyhalottal találkozni amelyik barom a KRESZ minimális ismerete nélkül büntetőfékez akkor ha hibázott és erre fel merik hívni a figyelmét), míg a kerekes cigányok között az agresszív, nagypofájú tahó kb. 90 %-os csoportot jelent.

Szelid sunmalac 2016.04.14. 15:43:11

Megegyszer azt mondod, hogy "bico" eskuszom lehanyom a billentyuzetet! Milyen modoros balfasznak kell lenni a "bico" hasznalatoahoz?! Pocaklako manocskakat is szallitasz rajta baszki?!

Vitalij 2016.04.14. 15:56:44

Anno az Oktogonnál, bicósnak piros lett a lámpája, én fordultam volna balra, de ő szarik a lámpára. Én hatalmasat satuzok és rátenyerelek a dudára. Mi a reakció? Nem egy bocs, hanem belerúg a lökhárítóba.

A vége 150óra ingyen munka lett, mert agresszióra agresszióval válaszoltam.
Neki egy kis kórház, meg pénzbírság.

cso zsi 2016.04.14. 16:50:49

Kellett elővenni a Thököly úti sztorit?
Akkor is bűzlött, mert mindenki azt hitte, a buszos húzta rá a kormányt a kerekesre.
Pedig az út fogyott el a bicós alól, és bekarikázott a busz alá.
A mai napig szélesebb a járda a kereszteződés másik felén. Ha a buszos ráhúz, akkor kiviszi a járdán álló fát.
https://www.google.com/maps/@47.5103598,19.0978176,3a,75y,330.16h,70.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE1dq0e5FDLufIYOMHj_jCA!2e0!7i13312!8i6656

cso zsi 2016.04.14. 16:54:42

@Tranquillius: Azt hiszed?
Évszázados probléma egész Európában:
http://vs.hu/kozelet/osszes/tarlos-a-30-as-evek-demonaival-kuzd-igen-a-biciklisekkel-0413#!s2

5perc 2016.04.14. 16:58:15

@Wrex:
A két millió gyalogoshoz képest te is "pár százalékot kitevő kisebbség habzó szájjal acsarogva próbálja rákényszeríteni az akaratát a többségre" komplexusos marhának tűnsz.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.14. 17:02:27

@cso zsi: hol vették elő? Van már hivatalos határozat a balesetről?
Én már akkor is azt mondtam, hogy a biciklis volt a hibás, és akkor még nem láttam a saját videóit, amiket villámgyorsan törölt a netről. Ugyanis elég jól látható volt rajtuk, hogy mennyire felelőtlenül, néha bunkó módon viselkedett az utakon a drága.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.14. 17:03:39

@cso zsi: egyébként a baleset után (attól függetlenül) átépítették a kereszteződést.

Alajka Bal 2016.04.14. 17:04:10

Gyalogosokat védem, óvom, de a tetűbaszó biciklistákat legszívesebben elgázolnám a faszba.
A maximum amit megteszek, hogy ezt nem teszem meg velük :)

Álom Polgár 2016.04.14. 17:17:17

Hő, aztán kendtek kik lábatokat ciklikusan mozgásban tartók vala, fizettek-e just a tekintetes városházára ?
Mán a tekerés után ?
No ugyi !
István atyafit meg lehetne hatni egy kis csendülő jó magyar Forinttal.
Aztat nagyon szereti, bele is öli a tömegközlekedésbe, mint a közmű cégek pénzit is.

cso zsi 2016.04.14. 17:33:47

@Hóhér az utolsó barátod: Ennek fussunk neki mégegyszer.
A buszmegállót egyszer hátrébb helyezték, majd vissza a jelenlegi, azaz a régi helyére.
A sarok most is pont ennyivel van beljebb, mit ad isten, a fa miatt is.

cso zsi 2016.04.14. 17:35:15

@Hóhér az utolsó barátod: Fent van a cikkben a link a videó alatt. Nálad nem látszik? (így ütötte el...)

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.14. 17:37:52

@cso zsi: úgy egy héttel a baleset után elbicikliztem arra, akkor szét volt túrva a Thököly azon a részen.

2016.04.14. 17:44:34

Alapvetően azt kellene megértenie Tarlósnak, hogy az autóforgalom lehetőségeinek erősítése zsákutca egy nagyvárosban, ugyanis az mindig kitölti a forgalmat, ha valahol plusz sávokkal gyirsabbá teszik, akkor többen fognak autózni, mert nem kell dugóban állni, de mivel többen autóznak, végül az új lehetőségeket is kitölti a forgalom, így végül nem lesz jobb.

Én alapvetően a tömegközlekedés fejlesztését pártolom, akár az autóforgalom rovására is, de a kerékpár forgalomnak is nagyobb priorítása kéne legyen, mint az autó forgalomnak. Ugyanis relatív kevesebb helyet foglalnak, és kevesebb légszennyezést és zajártalmat okoznak.

2016.04.14. 17:52:15

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:
Én reggelente átgyalogolok egy zebrán, ahol nincsen lámpa, de forgalmas utat keresztez. Kb. 50% nem akar megállni, 1-2% pedig ha bőven olyankor lelépek, mikor kényelmesen meg tud állni, elkezd dudálni, arcosmodni.

Szerintem nem csak ez az 1-2% a barom, hanem ez az 1-2% annyira elborult, hogy azonnal egy életre el kellene venni a jogsiját, ugyanakkor az 50%, aki csak leszarja a zebrát, de nem arcoskodik, az is bőven barom. Kb. ugyanilyen arány lehet bringásoknál is, mert amúgy ugyanolyan emberek azok is, nem a járműtől lesz barom valaki.

cso zsi 2016.04.14. 18:02:28

@Hóhér az utolsó barátod: Akkoriban felraktam egy fotósorozatot is a helyszínről. A buszmegállót már hátrébb rakták, a leendő feltúrás miatt. indafoto.hu/cso_zsi/thokoly_gizella

Ejkekjetter 2016.04.14. 18:12:56

@Álom Polgár: Nem, képzeld én szóltam, hogy van bringám is nem csak autóm, azóta nem kell súlyadót meg semmi ilyesmit fizetnem, a kötelezőmet is állják, de kapaszkodj meg, még a benzint is ingyen kapom a kocsimba a MOL kutakon, ha fent van rajta a bringatartó.
Én értem, hogy egyesek szűklátókörűségük okán nem tudják elképzelni, hogy valakinek az autója mellett biciklije is van, pedig képzeld rengetegen vagyunk így.
Viszont mivel már általános iskolában is bringázgattam, nem kellett jogosítványt szereznem sem, se KRESZ tanfolyamon nem vettem részt, se semmi, a volt ofőm igazolta, hogy látott már bringázni, és egyből kaptam a jogsit.
A végére még megjegyezném, hogy szívesen tartok felvilágosítást a fogamzásgátlásról a kedves párodnak és a szüleidnek is.

Alick 2016.04.14. 18:17:48

@Wrex: "Télen senki sem biciklizik..."

Mikor is volt utoljára TÉL Budapesten..? :)

árnyékgyuri 2016.04.14. 18:35:27

Én mindig bicajjal járok és irtó szabálytalanul. (ha nem jön vonat simán átmegyek, körforgóba szemben megyek stb.) De! Soha, de soha nem akadályozom a többi közlekedőt. Se autóst, se gyalogost. Ha valamit elcseszek bocsánatot kérek és ha feltartom a forgalmat, vagy a járdán megyek, nagyon szégyellem magam. Én is útállom azokat, akik agresszív genyaságukkal rossz hírbe keverik a bringásokat. A legundorítóbb fajta: nem parasztok, hanem iskolázott tahók, akik nem is értik hogy az általuk lenézett többi ember miért ugat. Pl. Tarlós nem biciklifóbiás, hanem egy megbeszélést szeretne, amit a bringások egy kicsit túlreagáltak. Miért ne lehetne megvitatni a 4,5-3,5 m különbségét és megegyezni mondjuk 4 m-ben? Az egyirányúba pl. bemehetne a bringás de csak saját felelőségre: ha meghal 5 perc előnyért, akkor ne ríjjon.

icipicicsipa 2016.04.14. 18:37:51

Kresz és kötelező.

Anélkül egy kerékpárost sem szabadna a forgalomba engedni.
A legutolsó és a legalja közlekedési tudással és kultúrával rendelkező csoport.

Álom Polgár 2016.04.14. 18:41:22

@Ejkekjetter: Olvasd el még egyszer az általam írtakat és értelmezd !
Jelige: Irónia

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.14. 18:57:52

Városban biciklizni - ez csakis elmebetegek, drogosok és homokosok szokása. Őkért meg nem kár...

cso zsi 2016.04.14. 19:09:02

@nagybalfasz: "nem a járműtől lesz barom valaki."
Ez gaz, teljes mértékben. De ahogy a béjemvés a lóerőktől (meg a letört indexkartól) válik naccsávóvá, úgy a bringásnál az "elférek köztük - nem jön semmi - miért pont én" tör elő.
...és igen, tisztelet a kivételnek.
Láttam már irányjelzős elsőbbségadós béjemvést is, kerékpárost is.
Csak ritkák...
Úgyhogy a jármű csak erősíti a mentalitást.
(...és akkor a pályán tempomattal 153-mal a bömös a tetején 3 bringával...
"Súlyosbítva azt, ami amúgy is".)

cso zsi 2016.04.14. 19:12:19

@Alick: Lehet sarkítani a dolgot, télnek nem lehetett nevezni ami az elmúlt hónapokban volt. De az összes Bubi a helyén volt, és azt a 40-50 sajátbringás elvetemültet (akik ezek szerint képesek nedves úton is közlekedni) leszámítva, a hobbikerekes fejhallgatós főiskoláslányok nem veszélyeztették sem magukat, sem a közlekedés többi (gyalogos-autós-buszvezető) résztvevőjét.

cso zsi 2016.04.14. 19:13:02

@cso zsi: "Ez gaz, teljes mértékben" = Ez igaz, teljes mértékben

Attan 2016.04.14. 19:30:55

@BircaHang Média: Így van. Biciklizni faluhelyen kell.

Motorhead 2016.04.14. 19:47:03

Név és rendszám kell a kerékpárra. Érdekes korábban kötelező volt. Nem, ez a demokrácia, a névtelenné válás , a KRESZ szabályok semmibe vétele. És egyszerűen nem akarják megérteni, hogy mi a probléma . mintha süketnémák lennének Még egy bringás sem állt meg a pirosnál. Direkt bosszantják az autósokat. Pártolom Tarlós minden ezzel kapcsolatos tervezetét.

grafoguru 2016.04.14. 19:47:06

Mivel a bringa is jármű (a KRESZ szerint), mi lenne, ha csak az kerékpározhatna, aki vizsgát tesz? A bringa műszaki állapotát is vizsgáztatni kellene. És ha nem szabályosan közlekednek (mondjuk a zebrán nem szállnak le, hanem átviharzanak - sokszor gyorsabban mint Usain Bolt, átmennek a piroson és sorolhatnám... ), akkor fizessenek ők is 40 rugót.
Szerintem mindjárt békében megférnének az autósok a bringásokkal.

cso zsi 2016.04.14. 19:49:50

@Hóhér az utolsó barátod: Láthatod a képek között a terelőtáblákat. Túrás volt, a sarok ma is megvan.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.14. 20:01:26

@grafoguru: sőt, legyen kötelező a gyalogosoknak is a jogsi, a cipőkre műszaki vizsga félévente, a hátukra meg rendszám!

szamaritánus 2016.04.14. 20:03:18

@Wrex: szerintem a kurva anyád a cigány.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.14. 21:08:55

@Tranquillius:

"Sajnos a habzó szájú pár százalékos kisebbség éppen az autósok. A többség gyalogol, vagy tömegközlekedik."

Vagy legalábbis gyalogolna, ha nem kellene a testi épségét féltenie a járdán száguldozó kerékpárosoktól.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.14. 21:21:36

@nagybalfasz:

"Kb. ugyanilyen arány lehet bringásoknál is, mert amúgy ugyanolyan emberek azok is, nem a járműtől lesz barom valaki."

Balfaszkám, a kerékpártól valóban nem lesz valaki barom, ám a kerékpár - városban - vonzza a barmokat. Azokat, akik holmi elhivatottságból tekernek a szmogban és benzin- ill. dieselszennyben, és ettől különbnek érzik magukat.

Nem a kertvárosban vagy kis forgalmú helyeken kerekezőkről beszélek persze.

grafoguru 2016.04.14. 21:31:35

@Hóhér az utolsó barátod:
Ha az úttesten közlekednek és járműnek minősülnek, akkor igen.
Nyilván bringázol.
Csak nem azt mondod, hogy nem tudnál letenni egy KRESZ vizsgát? Esetleg tényleg nem? Akkor hogy mersz biciklizni?
Csak nem azt mondod, hogy a bringád egy roncs? Esetleg az? Akkor hogy mersz biciklizni?

grafoguru 2016.04.14. 22:09:38

@Hóhér az utolsó barátod:
Na végre egy ész érv.
Meggyőztél.

bemce 2016.04.14. 23:18:23

@imi60: Ez egy katalógus fotó, ahol nincs pedál, mert az a cipő tartozéka nem a bringáé. A csalás ott van, hogy a bal oldalról fogja a jobboldali villákat, a küllőkön keresztül.

ember100 2016.04.14. 23:19:50

Helló !

A félreértés elkerülése végett , autózok , mopedezek , bringázok.Ebben a sorrendben de nem egyszerre :)
Utálom T.P. -t mint varjú a rohadt tököt :)

A rendszerváltás után demokrácia lett egy csomó fajta bringát lehetett venni ÉS akkor jött
A bringásnak MINDIG IGAZA VAN .
Kis nyamvadt gyalogos ott sétál a járdán .
Paraszt autósok meg mindenhova sietnek.
Mit nekem piros lámpa , behajtani tilos , elsőbbségadás kötelező tábla a BRINGAÚTON
ááááááááá úri huncutságok mivel hogy a
BRINGÁSNAK MIDIG IGAZA VAN.
Mózes csak kifelejtette bevésni a kőtáblába.

Csak azért írom mert a napokban majdnem elcsaptam egy bringást zugló bolgárkertész utca körbenézés nélkül kijött elém , pedig ott volt neki az elsőbbségadás kötelező tábla meg keresztbe át akart menni egy gyalogos a zebráján.
Itt 8 ker. palotanegyed a járdán majd elütöttek kutyasétáltatás közben és ez csak ez a hét volt.

DE A BRINGÁSNAK MINDIG MINDENHOL IGAZA VAN. ALAPKITÉTEL.

Alick 2016.04.15. 01:14:12

@ember100: Hollandia még rosszabb, tömegével vannak a "laza" bringások...

Alick 2016.04.15. 01:15:18

@ember100: ...és ott ők is fokozottan védett állatfajta.

Alick 2016.04.15. 01:23:37

@grafoguru: Mondjuk önmagában a KRESZ vizsga lófütty, mert a gépjárművezetők is gyakran lazán veszik., pl. az olyan "apróságokat", hogy parkolásnál a sarkoktól és zebrától min. 5 m-t kell tartani. Másrészt egy évtizedes vagy régebbi sikeres vizsga részletei éppen úgy a feledésbe merülnek, mint anno az érettségi tételek, a szabályok változásáról nem is szólva. Vagy évente kéne minden közlekedőnek újra tesztet írnia vagy legalábbis x db büntipont után mindenképpen.

zenitoo 2016.04.15. 02:38:27

Szeretnék két dolgot kérdezni gyakorló kerékpáros közlekedő társaimtól.
Nem értem ezt a lámpa ellenességet. Láthatóan drága,menő bicikliken miért nincs lámpa? Snassz?
Vagy valamiféle provokáció? 10-ből 3 biciklis kivilágítatlanul jár az éjszakában.
Nem,nem hazasomfordálnak gyér forgalmú utakon,hanem kellő öntudattal, mondhatni dölyfösen tekernek a körúton.
A másik kérdésem az oktatás lenne.
Megértem az iránta való ellenszenvet, minden ami kötelező púp a hátunkon.
De hogyan várhatnám el én mint autós,hogy mondjuk megadja nekem a kerékpáros a "jobbkezet",ha esetleg még soha nem is hallott ilyesmiről?
Mert nyilván nem lehet az sem megoldás,hogy minden utcába balra is benézzek meggyőződni,hogy mehetek-e.
Honnan tudhatná a kerékpáros mondjuk a zebrán való áthaladás szabályát,ha soha nem mondták el neki?
Szájhagyomány útján?

asztalosani hülye sebészetre nem kell beutaló 2016.04.15. 06:31:07

@BircaHang Média: Látom a homokosok ismét központi téma neked. Nem raktak meg eléggé a Bratovan utcai gőzfürdőben?

Pásztor Miklós 2016.04.15. 06:34:08

@zenitoo: " Láthatóan drága,menő bicikliken miért nincs lámpa?"
Mert az extra, hogy nincs. Mint a Merciken, béemvéken az index hiánya.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2016.04.15. 06:36:18

@ember100: Nem véletlenül vertem már le nem egy bringást.

n3spr3ss0 2016.04.15. 06:38:06

A magyar utakon uralkodó közlekedési morál és a kerékpárosok minden szabály semmibe vétele miatt Budapestre nem való a kerékpár.Mivel ez megvalósíthatatlan,ezen a helyzeten csak az segít hogy naponta elcsapnak egy párat belőlük.

Behajtó70 2016.04.15. 07:11:23

Érdemi vitára teljesen alkalmatlan blődség a fenti fércmunka. Viszont a 6-ra külön is reagálok: egy kicsit el vagy szálva a számokkal, túl nagynak gondolod magatokat. Bizonyíték: télen is lehet közlekedni, pedig bicajost egyet sem látni. Namostakkor jajistenem!

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.15. 07:18:53

@Zöldi LászIó: ne zavarjon, hogy pl. itt már más betűtípus van, így egyértelmű a hamisítás.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.15. 07:21:34

@Behajtó70: arról senki sem tehet, hogy te csukott szemmel jársz. Relative sokan járnak biciklivel hidegben és rossz időben is.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.04.15. 07:25:44

@ Vitalij:

"A vége 150óra ingyen munka lett, mert agresszióra agresszióval válaszoltam.
Neki egy kis kórház, meg pénzbírság. "

150 óra közmunka egy agyhalott rommá veréséért? Megéri.
Ez a megoldás.
Ha hülye volt de saját kár nélkül meg tudom menteni az életét akkor jól meg kell borítani utána, oszt jónapot.
Ha hülye volt de saját kárral járna ha megmenteném az életét, és beledöglik akkor meg nem kár érte, oszt jónapot.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.15. 07:33:34

@zenitoo: lámpa hiányára két tippem van. Az egyik, hogy van, csak táskában, mert nappal nem kell, de este felrakja. Ezek általában olyan lámpák, amiket nem (feltétlenül) a biciklire kell rakni, hanem sisakra, a hátsót meg hátizsákra vagy pl. nadrágra csiptetni.
És vannak sokan, akik sötétben is világítás nélkül járnak. Ezek többnyire komplett idióták. Sajnos ezeknek sokszor még annyi eszük sincs, hogy legalább világos ruhában legyenek. Láttam nem egy hülyét, sötétben, lámpa nélkül, tetőtől talpig feketében... :(
+1 csoport a sportolók, akik képesek a belső gumit csak azért kicserélni, hogy négy-öt grammal könnyebb legyen a bicikli. Ez utóbbiak remélem, sötétedéskor már otthon vannak, ha tényleg nincs világításuk... ;)

Lutriboy 2016.04.15. 08:08:53

A 4. esethez annyit, hogy a srác megérdemelte, de NEM tanult belőle. A mai napig úgy gondolja, hogy a kamera megvédi őt. És direkt nem hajlandó soha lassítani, lehúzódni, pedig az autósok minden nap tesznek egymásnak gesztust, és a kreszben sincs benne, hogy engem a másik nem kötelezhet lassításra, lehúzódásra.Mert csak annyi van, hogy "hirtelen" fékezésre nem kötelezhet. Ugyanakkor a balesetet kötelező elkerülni! Érdemes megnézni ennek a biciklis hülyegyereknek a legújabb videóját, ahol már azért is hisztizik, hogy a busz csak a fél sávot adja át neki. Mert neki már egy egész sáv jár!!!! És képes volt a buszsofőr után menni a garázsba, és ott hisztizni, hogy mi jár neki. Remélem kinyírja végre valaki, hogy befejeződjön ez a magányos ámokfutás!
Videó: www.youtube.com/watch?v=_GAWAW0kmkk

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2016.04.15. 08:10:03

@Hóhér az utolsó barátod: Feltételezed hogy azt gondoltam rólad, hogy nem veszed észre? :-))
A történtek után?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2016.04.15. 08:17:28

@Lutriboy: Ja, ez egy fasz. A sáv közepén teker a barom és még neki áll feljebb.

karandash 2016.04.15. 08:24:50

@Motorhead: "Nem, ez a demokrácia, a névtelenné válás" - igen, akkor a kommentezéshez is tegyék kötelezővé az előzetes regisztrációt. Mert sokan sértegetik egymást, az meg rágalmazás, becsületsértés stb. tényállásokat kimeríti.

@Hóhér az utolsó barátod: igen, én még azt is pártolom, hogy minden nőnek legyen bárcája, meg lökésszámlálója mert ugye a dugás se mehet ám csak úgy bele a vakvilágba. Rendnek kell itt lenni kéremszépen.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a belvárosból ki kellene tiltani az autókat. Tömegközlekedés és kerékpár menjen meg esetleg taxik külön díj fejében.

Mondom ezt úgy, hogy vezettem Budapesten (is), most külföldön élek, nem EU-ban és itt messze nem olyan vadbarmok az emberek. Mondjuk a szabályokat is sokkal lazábban veszik, de nincs az az önkéntes rendőrködés, mint Magyarországon, hogy utána mennek, megverik. Naponta látok tucatnyi autót zebrán parkolni elakadásjelzővel, sávváltást vagy kanyarodást irányjelzés nélkül, az teljesen normális, hogy piros lámpánál kisívben jobbra kanyarodnak. Szóval innen picit vicces a budapesti autós prolik szájhabzása. A jelszó türelem, a közlekedés nem küzdősport. A budapesti közlekedés legendásan agresszív, frusztrált, Magyarországon belül is egy kirívó szégyenfolt.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2016.04.15. 08:40:01

Nagyvárosi bringázás

Nagyvárosban biciklizni
oly kalandos, mint a Disney
féle StarWars újabb része.
Lutri, élve hazamész-e?

Mögötted vad kék busz oson,
nyomot hagysz egy villamoson,
s jaj, elütsz egy tacskófiút:
„Itt vizelsz?! Ez bicikliút!”

Bűzét kipuffogó gáznak
érzed s feléd öklöt ráznak.
Leszorulsz, de nincs már hova,
s puff, röpülsz, mint Tyereskova.

Az, aki még sosem esett
forgalomban defekteset
s nem dudálta még le troli,
nem bringás, csak panelproli!

„StarWars, ugyan már! A nagy üres űrben mikor szorítanak le nagy kopasz kétajtós szekrények a tuc-tuc merdzsójukkal, és hol kell eltaknyolnod a kockakövek között cikázó villamossíneken átkelve?! Kerékpárutakat az űrbe!!!” /Miss Critical, a Nagyvárosi Biciklisták Internacionalista Intézete (NB II) főtitkárnője/

„Úgy van, az űrbe a kerékpárutakkal! Ott nem érvényes a KRESZ, amit úgysem ismernek és hamar elfogy a levegőjük, így nem lesz energiájuk annyit szabálytalankodni!” /Bivaly Bernát, taxisofőr és dohánycsempész/

„Na, ne már! Hogy tudnék úgy fénysebességre kapcsolni, ha állandóan elsőbbséget kellene adnom ezeknek e kétkerekű vackoknak?! Még a végén elütök pár ezret és össze-vissza karcolják az Ezeréves Sólyom metálfényezett felületét!” /Han Solo/

„Hej, a régi szép idők, amikor még pedállal hajtott űrhajókkal bicikliztünk odakint a világűrben! Это было очень хорошо!” /Valentyina Tyereskova, az első szovjet űrhajósnő/

„Szegény kis Tyutyukám épp a dolgát végezte a járda szélén, amikor ez az átokfajzat vadbarom átbiciklizett rajta! Azóta csak itthon, az uram falábánál mer vizelni. Na, de ne félj Tyutyukám, nem maradsz bosszulatlanul! Azóta is rendszeresen szurkálom annak a dúvad biciklistának a viaszfiguráját! Hátha kap egy hatalmas durrdefektet!” /Bányai Brezsnyevné Mákony Matild, nyugdíjas varrónő és saját kárán okkult/

„A múltkor nekem jött egy villamos, majd nekipattant egy biciklistának. Amikor leemeltem róla, nem hogy nem köszönte meg, még neki állt feljebb, hogy elgörbült a biciklije! No, én egy rúgással köréje tekertem.” /Chuck Norris/

„Ha a költészet egy illatos virágokkal teli zöld mező, akkor Frady Endre a talajgyalu rajta. Anyám szerint inkább lépegető exkavátor, de hát jó anyám a születésem utáni gyes mellett csak levelezőn végezhette el a nehézgépkezelő tanfolyamot és azóta már sokat felejtett.” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Honnan veszi költő elvtárs, hogy egy panelproli nem tud biciklizni?! Tudnék én, csak kicsi a lakás és állandóan nekimegyek a falnak! Veszélyes sportszer ez a szobabicikli!” /Telepi Tibor, betanított ívhegesztő és panelproletár/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2013/09/nagyvarosi-bringazas.html

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.15. 08:46:05

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: mondjuk úgy, nem voltam 100%-ig biztos az elkövető kilétét illetően és simán kinézem egy ostoba trollból, hogy azt hiszi... :D

ember100 2016.04.15. 08:59:39

@Alick:
Helló !

szerencsére többször is voltam hollandiában .
NEM még véletlenül sem ilyenek , nem mennek át a piroson , csak a 99 % a bringaúton mennnek és nem zavarják a gyalogosokat.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2016.04.15. 09:03:56

@Hóhér az utolsó barátod: Te montad, okos troll vok, me nem néztem ki belőled. Különben + nem olvastad el ki miatt tiltottak ki? :-))

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.15. 09:12:02

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: őszintén szólva fingom sincs miről beszélsz. :)
Aki nem képes felfogni, hogy a neten magázódni = sértés, az nem érdemel figyelmet. Ugyan az ominózus poszt elvben rajta volt a radaron, meg is néztem az új kommenteket, de nem láttam, hogy szóba került volna a téma. A többi posztja meg már nem érdekelt.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.15. 09:14:12

@ember100: hollandoknál nincs valami olyan a kreszben, hogy gyalogos+bringás számára a piros lámpa csak stop táblának megfelelő funkciót lát el? Lehet, hogy csak UL.

karandash 2016.04.15. 09:32:37

@BircaHang Média: "Őkért meg nem kár..." - kicsit törni madzsar nyelv?

"Városban biciklizni - ez csakis elmebetegek, drogosok és homokosok szokása." - igazad van, rendes ember csakis autóban utazik, de csak utasként. A tömegközlekedés még a bicikliseknél is rosszabbaknak való, a gyaloglás pedig az állatoknak. A motorozásról meg ne is beszéljünk. A motorosok olyanok, mint a biszexuálisok. Valójában homokosok, csak eljátsszák, hogy ők nem is. Kell nekik a két kerék, de motorral hajtva. Pedig egy ember nem lehet egyszerre egynyomonhaladó és belsőégésű járműtulajdonos is. Tipikus látens homokos dolog ez.

Mondom én, rendes, jóravaló ember kizárólag autóban ül és abban egyedül ül utasként a jobb hátsó ülésen. A sofőr meg vezeti az autót, de kizárólag orvosilag és egyházilag igazoltan hetero sofőr vezetheti a rendes ember autóját. Mert az ugye egyértelmű, hogy rendes istenfélő, kheresztyhény, nemdrogos, nembuzi ember nem vezet önmaga autót. Sőt jogosítványa sincs, mert ő nem vezet mások helyett, magának meg perszehogy nem vezet autót, az az alember dolga. Aki a nemdrogos, szigorúan hetero sofőr. A sofőr lehet elmebeteg, de buzi nem!

Na most ez a helyzet városban. Ez eddig tiszta.

Hogy városon kívül hogyan kell rendes, nemhomokos, nemdrogos, nemelmebeteg emberként közlekedni, arra az a válasz, hogy normális ember csakis pej vagy almásderes színű kanca ló hátán, ügető jármódban közlekedik és lovát sarkantyúzza, de lovaglópálcáját csak nemhomokos státuszának jelzéseként tartja kezében, azzal lovát nem illeti. Lovon ülni városon kívül azért kell, mert így ülepünket védi a nyereg, buzi hozzá nem férhet. A lóháton a földön szerteszéjjel heverő drogoktól távol vagyunk, lovunk sem abrakolhat indiai vadkendert, mert zabla és/vagy abrakostarisznya van a száján. Ezért se jó a szamár, hisz az túl alacsony, hátán ülve szánkba kerülhet mindenféle növényi ágvégződés.

Azt ugye nem kell kifejtenem, hogy azok, akik csődör ló hátán közlekednek, főleg ha galoppban, melyik kapura játszanak...

erol 2016.04.15. 09:48:28

@BircaHang Média: Te nagyon beteg vagy. Gyanús, hogy minden témáról a homokosok jutnak eszedbe.

imi60 2016.04.15. 10:10:35

@bemce: azért írtam, hogy photoshop mert átnyúl a küllők közt :) nem a cipő tartozéka a pedál, ez így nem igaz

shitgun 2016.04.15. 10:12:43

@erol: neki konkrétan mindenről. Tudjuk mit jelent ez.

balu999 2016.04.15. 10:31:03

Tahótarlós egy geci

grafoguru 2016.04.15. 12:04:08

@Alick:
Értem.
Ezek szerint a KRESZ vizsga úgy ahogy van hülyeség.
Sajátos elgondolás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.15. 12:15:02

@asztalosani hülye sebészetre nem kell beutaló:

"Nem raktak meg eléggé a Bratovan utcai gőzfürdőben?"

Most lebuktál! Honnan ismered ilyen jól a homokosok látogatta fürdőket? :DD

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.15. 12:27:39

@karandash:

Ez egy normális megoldás lenne, épp elég szennyet okádnának az áruszállító gépjárművek is. Ám ez nálunk úgy valósulna meg, hogy a politikusok és haverjaik, meg azok barátai simán behajthatnának, csak az átlagpolgár nem.

"Szóval innen picit vicces a budapesti autós prolik szájhabzása. A jelszó türelem, a közlekedés nem küzdősport. A budapesti közlekedés legendásan agresszív, frusztrált, Magyarországon belül is egy kirívó szégyenfolt."

Ami azt az országot illeti, ahol élsz - egy távol-keleti, esetleg latin-amerikai országra tippelek - , nincs semmi baj azzal, hogy lazán veszik a közlekedési szabályokat, ha ehhez szocializálódtak. Csöppet sem biztos, hogy ettől több lesz a baleset, sőt. Ám nem lennék ilyen rossz véleménnyel a magyarországi autósokról sem, a többségük normális. Csak azért tűnik neked rosszabbnak az itteni helyzet, mert egy szabálykövető közössőgben sokkal inkább kitűnnek a szabályt nem követők.

karandash 2016.04.15. 15:18:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: az igaz, hogy ahol élek sok a baleset (több, mint Magyarországon), de a forgalom a magyarhoz képest rettentően nagy. Igen van sok baleset, de itt agresszió alapvetően nincs. Bambaság van, szabályokat nem is ismerik, ezért arra mennek és akkor, amikor nekik tetszik, szlalomoznak forgalomban, kis ívben jobbra pirosnál simán kanyarodnak, sávváltás index nélkül. Megállnak, ahol nem lehet, de kiteszik az elakadásjelzőt... Ilyet például percenként látok. De emiatt nem büntetgetik egymást önjelölt rendőr módjára, nincs leszorítás, utánamenés, ahogy az a magyarokra jellemző. Összességében a magyarok biztonságosabban, de agresszívabban hajtanak, büntetgetik egymást, megtorolnak sérelmeket. Itt, ahol élek, lazán vezetnek, de tolerálják a másik hibáit, kevesebb a frusztráltság. És a rendőr se büntet sokszor kirívóndolgokért se. Rádudál az autósra, hogy menjen már, mert itt nem állhat meg, és erre az autós hallgat, mert tudja, hogy nincs igaza és a rendőr célja itt a forgalom zavartalanságának biztosítása, nem a büntetés. Magyarországon nekiállna pampogni az autós tuskó, a rendőr meg simán pénzbehajtást végez.

ember100 2016.04.15. 23:14:44

@Hóhér az utolsó barátod:
Helló !

Nem nincs ilyen szabály .
Csak egyedül én mentem át a piroson ha nem jött autó :) néztek is rendesen , aztán leszoktak róla .

Alick 2016.04.15. 23:41:38

@grafoguru: Pontosabban a sok-sok évvel ezelőtt letett KRESZvizsga önmagában kevés. Bármely közlekedőnek.

Nanáhogydе 2016.04.17. 05:19:22

@BircaHang Média: Mi van birkaszar? Megraktak a gőzfürdőbe hogy elfelejtetted a magyar nyelvet?

Nanáhogydе 2016.04.17. 05:22:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Kurt úrfi régen kiderítette valahonnan, hogy birkaszar Szófiában odajár. Valahol írta a szaros nyelvű Putyin csicska. Az meg egy közismert buzi találka hely, az interneten könnyen megtalálod.

Nanáhogydе 2016.04.17. 05:26:47

@erol: Nem gyanús. Köztudott hogy birka egy homi, aki ezt nagyon gyűlöli magában. Valami utazós posztaban részleteztezett és ajánlgatott egy gőzfürdőt, ami egy közismert gay találka hely Szófiában.