KEMK blog

2016. március 17. 09:15 - Hobbicó

Frissítve: 2016.03.18.

Mi a VérKör?

"A Vérkör egy 77 Km-es körtúra a Vértesben. Gyakorlatilag egy teljesítménytúra ami egyénileg, bármikor teljesíthető. Az útvonal teljes hosszában turistajelzéseken halad. A teljesítést az útvonalon elhelyezett ellenőrző (QR) kódok segítségével lehet igazolni. Ehhez egy okostelefonra és mobilinternet hozzáférésre van szükség. Három módon teljesíthető: gyalog, futva, kerékpárral. A teljesítés módjától függően változik a szintidő."

Bővebb információ: http://verkor.hu/

Mi a szegmens?

Ez esetben a Stravára feltöltött útvonalunk szakaszait jelenti. Szegmenseket mi magunk is hozhatunk létre a már letekert és feltöltött útvonalainkon.

Miért jó ez?

Segítségével összehasonlíthatjuk teljesítményünket más bicósokéval (jelen esetben a VérKörön), így hozzávetőleges képet kaphatunk saját teljesítményünkről.

Bővebb információ: https://www.strava.com/ és http://kemk.blog.hu/2015/12/09/komarom-esztergom_megye_strava

Szegmens neve Rsz*
VérKör 30/29. Bírótemető - Majkˇ 27
VérKör 30/30. Majk - Oroszlányˇ 29

Rsz* = Résztvevők száma 2016.03.16-ai állapot szerint

30 kellően elkülönülő egységes formába osztottam a teljes útvonalat. A saját VérKörös teljesítésem alapján négyet nem érzékelt be, egyet érthető módon mert kicsit eltévedtem rajta, a másik hármat egy későbbi teljesítés során majd frissítem, de a résztvevők számánál látható, hogy lehet csak nálam volt a baj. Néha vannak ilyen problémák Straván a szegmensekkel, ilyenkor két dolgot tehetünk: 1. Privátba tesszük a tekerésünket, majd elérhetővé. 2. Az adott szegmensnél az Actions -> Refresh My Results funkcióval ráfrissítünk. Valamelyik be szokott válni, amelyiknél egyik sem, sajnos azt a részt buktuk.

26-98 között van többségében a szegmensenkénti résztvevők száma, tehát egyébként kellően beérzi a rajta áthaladót. Két kiugró érték van, a 142-es verseny miatt, a 13-ast pedig a 27-es szegmensnél figyelhetjük meg, ennek sajátossága, hogy ott egy technikásabb sziklás lejtő van, majd rögtön utána egy meredek emelkedős rész is visszafelé. Ezt, hogy szándékosan, vagy a jelölés talán kevésbé látható módja miatt vágják le, azt nem tudom.

Tapasztalatból

Kétszer ugyanolyan VérKört menni szinte lehetetlen, mert vagy az időjárás, vagy az erdészet rendezi át a terepet. Érdemes a Facebook oldalukat figyelemmel kísérni, mert az aktuális próbálkozók szoktak feltenni képeket az állapotokról. Az sem mindegy az elért eredményeknél, hogy egy szegmensre hajtott az illető, vagy élesben mente a VérKört. Búr Zsolt 4 óra 1 perces idejéhez kb. 3 és fél órás nettó idő társult, minimum ekkora különbségre számíthatunk mi is a QR-kódos bejelentkezés és a közbeni frissítés miatt.

Én egy kb. 80 grammos protein szeletet ajánlok, és 5 gélt frissítésnek, ezekkel nem vesztünk sok időt. Legalább 1,5 liter izotóniás italt mellé, de azt úgy, hogy még ezt én novemberben is kb. 1 liter vízzel is megfejeltem egy csákvári kútnál. 1-2 forrás esik utunkba, kutak pedig a következő településeken fognak velünk szembe jönni: Csákvár, Gánt, Kőhányás. Van közben egy frissítőpontjuk is, erről részleteket a jelentkezők kapnak.

Nem árt, sőt, inkább kötelező a GPX-fájlt letölteni a navigációhoz a kerékpárosoknak valamilyen programba, én Locust használtam. Ha nem vagyunk sem a sebesség, sem a navigáció ördöge, akkor érdemes elsőre túra jelleggel nem élesben bebicózni.

Ha elsőre kicsit lassabban haladnánk, vagy gyakrabban rossz irányba fordulnánk, akkor is érdemes inkább a Szintidőn kívüli teljesítést megcéloznunk, hogy később már ne legyenek navigációs gondjaink, vagy az erőbeosztás miatt tudjuk kb. mire számíthatunk a teljes szakaszon.

Így néz ki egy teljesítés a Stravára feltöltve:

VérKörre fel!

Csatlakozz Te is a Komárom-Esztergom Megyei Kerékpárosokhoz: Kattints ide

Péter a kórházban. Nem ez az egyetlen eset mikor valaki 8 napon túl gyógyuló sérülést szerzett az útvonalon, azonban a hozzáállás láthatóan nem focista :)

Itt pont én szabadítom ki a lábamat a patentból, miután megakadályozta, hogy bezuhanjak a Mária-szakadékba. Ezért is érdemes párban menni, legyen aki dokumentáljon :)

Niro

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.